Veel gestelde vragen

Hieronder vindt u veel gestelde vragen. Zit uw vraag er niet bij neem dan contact met ons op via onderstaande button.

Hoe boek ik een cruise?

U boekt een riviercruise via een van onze partners. Wij werken samen met internationale reisorganisaties en vertrouwen de boekingen aan hen toe. Voor onze Nederlandse gasten is dit Van der Biezen Travel. Zij bieden op hun website een aantal van onze riviercruises aan. Voor alle andere internationale reisorganisaties van SijFa Cruises, klik hier. 

Waar moet ik opstappen?

Dit verschilt per cruise. De meeste reizen met het vertrekpunt in Nederland beginnen in steden als Amsterdam, Rotterdam, Arnhem, Nijmegen en Maastricht. Voor de gasten die niet in de buurt wonen van de opstapplaats bieden onze reisorganisaties vaak bus transfers aan. Zij halen en brengen u naar het schip. Dit zit niet bij alle reisorganisaties in de prijs inbegrepen. Voor meer informatie hierover kunt u het beste contact opnemen met de reisorganisatie waar u de riviercruise geboekt heeft.

Is er Wifi aan boord?

Ja, aan boord van al onze schepen is draadloze wifi geïnstalleerd. Aan de receptie kunt u een wifi-code verkrijgen voor uw mobiele apparaat. Dit is tegen betaling van een klein bedrag. U betaalt €10,- per dag en €25,- per reis voor onbeperkt internet.

Kan ik aan boord met pinpas of credit-card betalen?

Ja, u kunt aan boord met een pinpas, Visa en Mastercard betalen. Contant is ook mogelijk.

Is er medische hulp aan boord?

Ja, aan boord van onze schepen hebben minimaal 4 personeelsleden een EHBO-diploma. Daarnaast is er een defibrillator in geval van nood aanwezig. De gehele bemanning krijgt een jaarlijkse training met betrekking tot brandoefeningen, perslucht en eerste hulp.

Kan ik mijn rolstoel of rollator meenemen aan boord?

Ja, dit is mogelijk op aanvraag. Er is wegens veiligheidsvoorschriften beperkt plaats voor rollators en rolstoelen. Wij kunnen daarom maar een beperkt aantal toelaten.

Zijn maaltijden en drankjes aan boord inbegrepen?

Al onze prijzen zijn op basis van volpension. Ontbijt, lunch, diner, koffie, thee en gebak zitten hierbij inbegrepen. Overige dranken die u bestelt aan de bar of in het restaurant niet. Deze worden op u cabinenummer gezet en kan u aan het eind van de reis afrekenen.

Ik heb een allergie/dieet. Aan wie moet ik dit doorgeven?

Allergieën en diëten kunt u het beste direct met uw boeking doorgeven. Ons kantoor krijgt deze informatie door van de reisorganisatie. Wij zorgen er dan voor dat de schepen van uw allergie of dieetwensen op de hoogte zijn. Wanneer u dit tijdens u boeking niet heeft doorgegeven, kunt u het beste contact opnemen met ons kantoor.