HR Manager gezocht

Human Resource Manager


Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging in de HR wereld? Hou jij van afwisseling maar ook van een verzorgde en gestructureerd administratie? Kan jij uit eigen initiatief dingen oppakken en je visie delen en jouw ideeën inbrengen waar het beter kan? Dan zou dit eventueel een passende functie voor jou kunnen zijn.

Wat ga je doen?

Als HR Manager ben je samen met onze HR medewerker verantwoordelijk voor de administratie rondom de in-, door- en uitstroom van ons crew-personeel. De crew is onder contract van onze Zwitserse dochtermaatschappij. Ter ondersteuning is er extern payroll kantoor in Zwitserland waar je nauw mee samen werkt. Bij deze leidinggevende functie gaat het o.a. om het opstellen van arbeidsovereenkomsten, het verwerken van personeelsmutaties in ons personeelsinformatiesysteem en het beheren van de personeelsdocumenten.

Wat zijn jouw toekomstige werkzaamheden?

Maken van arbeidscontracten, van garantiebrieven voor visumaanvraag, tracking van het instellingsproces
Beheer van personeelsbestand en mappen bijhouden
Salarisadministratie van de crewmedewerkers, contactpersoon tussen Zwitserse payroll kantoor voor het dochterbedrijf
Contactpersoon voor
Ziektekostenverzekering, d.w.z. aanmelding, controle en afmelding medewerkers, reguliere controle van medewerkerslijsten en facturen
Zwitserse belastingdienst m.b.t. belastingen (“Quellensteuer”), d.w.z. aanmelding en afmelding medewerkers, maandelijkse “Quellensteuerabrechnung” opsturen en zorgen dat de factuur betaald wordt
Verzekeringsmaatschappij voor loonuitval bij ongeval, aan- en afmelden medewerkers, controle facturen
Instelling voor sociale zekerheid (“Ausgleichskasse”) voor verplichte sociale afdrachten, aan- en afmelden medewerkers, mutaties melden (via online portal), aanvragen van kinderbijslag voor de medewerkers
broker m.b.t. pensioenfonds, aanmelden en afmelden medewerkers, mutaties melden, zorgen voor geldtransfer bij uittreden
Controle van de reiskostenvergoedingen en andere vergoedingen die onder de kosten van het bedrijf vallen.
Controle en goedkeuring facturen m.b.t. HR administratie
Centrale registratie en beheer van overuren- en vakantietijd
Verbeteren structuren en processen waar nodig en zinvol, opstellen van documenten
Aanspreekpersoon voor personeelsvragen en leidinggevenden
Verzorgen van managementrapportages op aanvraag
Actieve bijdrage leveren aan projecten en veranderingstrajecten binnen de HR-afdeling

Wat hebben wij jou kunnen bieden

Een heel leuk team op kantoor en op de schepen!
Een informele manier van samenwerken
Lage hiërarchie

Wat is misschien belangrijk te weten

Je werkt voornamelijk op kantoor in Malden, soms maak je een bezoek aan de schepen om direct met het personeel te spreken (vooral wanneer de schepen in Nederland zijn)
Er wordt maandelijks vakantietoeslag bij het salaris uitbetaald

Wat vinden we belangrijk voor deze functie

40 uur per week beschikbaarheid
MBO/HBO werk- en denkniveau op het gebied van HR
Werkervaring binnen een HR afdeling is een pre maar geen eis
Goede beheersing van de Nederlandse, Engelse en Duitse taal zowel mondeling als schriftelijk
Je bent flexibel en je kunt goed omgaan met veranderingen
Je houdt van continu verbeteren om zo de organisatie optimaal vooruit te helpen
Je kunt snel schakelen, prioriteiten te stellen en je beheerst multitasking
Je beschikt over goede communicatieve en sociale vaardigheden

Ben je enthousiast geworden? Stuur dan jouw sollicitatie (CV en motivatiebrief) naar Human Resources SijFa Cruises via hr@sijfatravel.com of bel naar 024 357 20 08.

We verheugen ons op jou!